Microsoft Teams ‘de centrale plek voor lesmateriaal, huiswerk, aantekeningen en opdrachten in de klas’

Klassen worden teams met unieke machtigingen voor docenten en leerlingen. U heeft alles binnen handbereik met een klasnotitieblok voor uw lesmateriaal en de aantekeningen en het huiswerk van uw leerlingen.

  • U kunt eenvoudig opdrachten geven.
  • In één centraal overzicht ziet u meteen wie het huiswerk heeft ingeleverd.
  • U heeft de mogelijkheid om op verschillende manieren feedback te geven op de aantekeningen van uw leerlingen en op de gemaakte opdrachten.
  • U kunt eenvoudiger monitoren hoe het met de leerling gaat

Docenten zijn de eigenaren van het team. Zij wijzen werk toe, geven opdrachten en controleren deze. Leerlingen kunnen samenwerken in kanalen, bestanden delen en hebben een centrale plek om hun opdrachten in te leveren.

 

Inhoud van de training

In de training krijgen vier onderwerpen de meeste aandacht.

 

  • 16 mei
  • 8 juni
  • 29 juni
  • 20 september
  • 30 oktober
  • 19 november
  • 12 december

Training van 10:00 uur tot 16:00 uur Het betreft een 1-daagse training

Locaties:

  • Amersfoort
  • Amsterdam
  • Eindhoven
  • Rotterdam
  • Zwolle

Training is van 10:00 uur tot 16:00 uur Het betreft een 1-daagse training

€ 350,- per deelnemer, inclusief lunch (excl. btw)

Wat is Microsoft Teams?

  • Welk team kan ik het beste kiezen?
  • Wat zit er in een team? Wat kan ik zelf toevoegen?
  • Een team maken

Het klasnotitieblok

  • Wat is het klasnotitieblok?
  • Wat maakt dit notitieblok zo speciaal?
  • Voordelen: mogelijke toepassingen in de klas
  • Hoe zet ik er mijn lesmateriaal in? Het maken van interactieve lessen.

Opdrachten geven en nakijken

  • Hoe kan ik opdrachten geven?
  • Hoe kijk ik ze na?

Klas (Instellingen, Chat, Klasnotitieblok) beheren

  • Leerlingen en docenten toevoegen of verwijderen
  • Leerlingen dempen
  • Gesprekken of berichten verwijderen
  • Een eigen deel aanmaken in het klasnotitieblok (alleen voor docenten)
  • Klas archiveren
  • Klas verwijderen